De natte krant...

Tussen de natte kunstwerken, waar ik vorige week over schreef zat ook een natte krant: DE NEDERLANDER. Van 23 juli 1940.

Toen was er heel wat aan de hand hier dus en in Europa... 

Ik lees de koppen: 

Meer bommen op Duitschland sinds Vrijdag

Hitler schenkt Mussolini pantsertrein


Wat advertenties:

Moderne bliksembeveiliging W.G. Scheeres Hooigracht 1c in Den Haag

S.J. Rotteveel Galileistraat58 in Kruidenierswaren- Comestibles Opnemen en bezorgen van orders door de geheele stad


Ook een lang bericht: Bij den 50sten sterfdag van Vincent van Gogh


Kleine berichtjes:

Verboden Nederlandsche vereenigingen te Berlijn

Menu's in de restaurants worden vereenvoudigd


En ook een Feuilleton: Tot mensch gerijpt door Amy le Feuvre. De letters zijn vrij klein dus ik heb een goeie leesbril en veel licht nodig.

Tot zover. Er is heel wat in te lezen over een zeer wankele tijd. Met tussen de bedrijven door het gewone leven dat "gewoon" doorging. 

Oorlog was het. Oorlog...

De krant is inmiddels goed opgedroogd. Ik ga 'm aan het Verzetsmuseum schenken... misschien hebben zij er wat aan... Ikzelf hoef 'm niet te houden.

Reacties

Karel zei…
mogge Marlou
ja er was veel mis toen
nu ook weer , toen lazen enkelen het in een krant
nu komt het met beeld en geluid in je kamer
goed plan

geniet de dag
klaproos zei…
Da,s een goeie plek voor die krant, goed gedaan loutje ❤️
klaproos zei…
Da,s een goeie plek voor die krant, goed gedaan loutje ❤️
Sjoerd zei…
Het gewone leven zal daarna snel veranderen...
Bertiebo zei…
Dat is een goed en aardig idee!
Henry zei…
Moooi.!
Ik wil graag een kopie van die kranten aanvaarden..