Zomerherinnering van Leo Vromans

Deze zomer zal ons vast nog wel lang heugen. Wat een hitte! 

Ik heb mijn eigen hitteplan opgesteld: zo min mogelijk doen. De dag beginnen met een lange plons in het zwembad. En dan rustig aan de schaduw zoeken. En...

Poëzie zoeken die met de zomer te maken heeft... 

Het is een zomerherinnering geworden van Leo Vromans (1915-2014) 


Zomerherinnering van Leo Vromans

Ik kon bovenlangs het metalen hek de zes koeien aaien die in de zomer langzaam voorbij onze tuin kwamen lopen en zich beurtelings tussen de oren en horens lieten krabbelen. Dan rook na afloop mijn rechterhand naar gras en methaan en voelde ik mij één met de natuur.

Daaraan denkend dicht ik vandaag, 10 juli 2013, vanuit een zonovergoten Fort Worth:

Nu sta ik in onze tuin,
de tuin van toen,
lang niets te doen.
Het zonlicht valt al schuin ,
dan kijk ik rond.
Hoe zomers ook het weer,
ik werp op deze grond
geen schaduw meer.

Reacties

Karel zei…
mogge Marlou
ja lekker die plons hé
zou Leo ook moeten doen na het krabben van die koeien
vreemde plek trouwens om de geur van methaan aan je handen te krijgen :)

geniet de dag
Wat een mooi gedicht Marlou! Ik heb ervan genoten.
klaproos zei…
Goed zo loutje... mee bewegen op ,n zuchtje wind binnen🥰
Mooi van Leo, koeien ruiken zo lekker, paarden ook trouwens 🥰 heb het goed vandaag ❤️
Sjoerd zei…
Ik heb mooi ochtendwandeling maar wat vervroegd. Heb ik daarna de tijd aan mezelf. Nee, geen boek dat willen mijn ogen niet, En Leo mag niet klagen, in die tijd was het niet zo warm.

Populaire posts