Gelukkig...

Vorige week had ik een blogje over de kunstwerken, die ik in de schuur in mappen had bewaard en die allemaal nat zijn geworden. Schimmel zat er trouwens ook nog op... Niks meer mee te doen. 

Gelukkig heeft mijn broer nog iets van mijn ouders. Die waren best wel creatief. Mijn vader werkte de laatste 10 jaren van zijn werkzame leven op de kunstacademie  Middeloo in Amersfoort.  Gaaf eigenlijk wel op oudere leeftijd je gezapige baan opzeggen en iets heel anders gaan doen. Ik denk op z'n 55 ste? Misschien weet mijn zus dat nog...

In ieder geval is hier werk van mijn ouders, wat mijn broer opstuurde.

Het wandkleed, dat ik vorige week liet zien was van mijn moeder. Maar ze schilderde ook. Hier een schilderwerkje dat misschien wel een nieuw paspartoutje mag hebben, of misschien juist niet. Ze moet ergens aan de kust bij Bretagne geweest zijn:


En mijn vader was op zich meer van de letteren, maar tekende ook niet gek. Hier is een tekening, waarvoor hij (misschien) met een schildersezeltje aan het werk was bij het kleine kerkje in het vakantiedorpje op de berg. Hoewel... mijn broer heeft er een snoepje naast gelegd. Zo kun je zien wat een piepklein werkje het is. Daar heb je geen schildersezeltje bij nodig. Hooguit een bloknootje...


Dank je wel, broertje!
Fijn, dat het bewaard is gebleven. (En droog!)

Reacties

Haba zei…
Mooi , zo heb ik nog een paar tekeningen van mijn opa aan de muur hangen. Ik wens je een fijne dinsdag toe.
Anoniem zei…
Wat bijzonder, ik wist helemaal niet dat opa de kunstacademie lesgaf. Gaf hij dan ook Nederlands? En ontzettend leuk om te zien deze schilderijtjes.!
Karel zei…
mogge Marlou
mooie herinneringen aan je ouders , gelukkig goed bewaard gebleven
op die leeftijd nog van baan wisselen , dan wil je dat werk echt graag gaan doen

geniet de dag
Wat mooi Marlou! Dat zijn kostbare herinneringen. Wat fijn dat je broer ze nog had!
די מריו zei…
vocht is funest natuurlijk voor werken. Gelukkig heb je broerlief nog. Ik ben bijna die leeftijd en ben ook van baan verwisseld. ;-)

Love As always
Dimario
Marijke zei…
Erg leuk het werk van zowel je Vader en je Moeder, fijn dat het er nog is. In mijn familie was er vooral muziek .in het beeldende was i the only one selfmade
Anoniem zei…
Riet zegt: schitterend
Bertiebo zei…
Van allebei hartstikke mooi!
Rebbeltje ★ zei…
Wat fijn dat je toch nog wat kan laten zien Marlou
Het zijn mooie werkjes :)
Aja zei…
Fijn dat je toch nog wat kan laten zien. Vader ging op zijn 61ste op Middeloo werken! Echt vlak voor zijn pensioen. Ik heb op zolder, hoog en droog nog een heel dik boek met kunstwerkjes van zijn leerlingen . Cadeau bij zijn afscheid. Wat betreft zijn tekening: die is gemaakt met een japan techniek. De pen was gemaakt van bamboe met een punt. Hij had ze in verschillende diktes en die doopte je dan in de inkt.
Sjoerd zei…
Mooi dat je in ieder geval nu toch nog wat kan laten zien.
Anoniem zei…
Hoe leuk Lou! Dank. Creatief bloed...generatie op generatie.
Hans zei…
Het zijn toch mooie herinneringen, er zijn an onze vader ook tekeningen bewaard gebleven.
En in je gedachten is nog veel meer terug te vinden. Hans